Campagne Team Slechts rond de 50% van de Nederlandse jongeren gaat naar de stembus voor de gemeenteraadsverkiezingen. Ruim 30 jonge vrijwilligers schaarden zich in deze periode bij het Kiesmannen Campagne Team en organiseerden twee maanden lang initiatieven om andere jongeren te informeren over het belang van deze verkiezingen en het laten horen van je stem in het algemeen. Zo ging het team in de weken voor de verkiezingen o.a. met een ‘echt’ stemhokje langs bij MBO scholen, om jongeren alvast te laten oefenen met het invullen van hun stempas.
Redactieteam Het Kiesmannen redactieteam (bestaande uit 8 ambitieuze studenten/starters) deed drie maanden lang onderzoek naar de partijprogramma’s van de partijen in de Amsterdamse gemeenteraad. Het team sprak met wethouders, gemeenteraadsleden en journalisten om een zo goed mogelijk beeld te krijgen van wat er speelt in de Amsterdamse raad. Vervolgens werd alle input vertaald naar een Verkiezingsshow van 1,5 uur die werd opgetreden door de Kiesmannen op ruim 20 locaties in Amsterdam (o.a. 2x uitverkocht Paradiso Amsterdam).